Framkallat.


Jag framkallade några rullar film i veckan, bland annat denna som legat i kylen ett bra tag. Hittade massa roliga bilder som glömts bort. Här är några på finaste lilla ungen när han var runt 10 månader.

Jag har två kameror med rullar som det är några bilder kvar på också. Ska bli spännande att se vad som blev av dem, i min instamatic sitter en 126-film från 1979 så där har jag inte jättehöga förväntningar. I min fisheye sitter däremot en rulle med bilder mestadels från London. Eftersom jag bara fotade med den och Leican (och Leican strulade så jag bara fick 2 bilder från den) så är de få bilderna i min fisheye i princip de enda jag har från London.

Funderade på om man ska ta och skaffa sig en scanner så att jag slipper springa till mamma och pappa när jag vill scanna negativ med mera. Nu fick jag dessa på skiva som en bonus när jag framkallade den här gången och det var visserligen också smidigt, men jag tänkte försöka börja sköta all svartvit film själv hemma och då är det bra att kunna scanna själv.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0