Första öroninflammationen

De senaste dagarna har Ludvig varit allmänt gnällig, speciellt på nätterna, då har han varit näst intill hysterisk. Jag har trott att det varit mardrömmar och hostan som väcker han som gjort han så frustrerad. Idag när vi klev upp så upptäcker jag efter frukosten att hans öra är helt igenklibbat. Det var en timmes kö till sjukvårdsrådgivningen och inte hade de någon "vi-ringer-upp-dig"-funktion. Orkar inte sitta och vänta på sånt men Ai jobbade så jag hade ingen bil. Ringde mamma som kom och hämtade oss så fick vi åka in och bekräfta att stackars liten har dubbelsidig öroninflammation och att det gått hål på ena trumhinnan.

Nu ska det kämpas med kåvepenin 3 ggr per dag i 5 dagar, har köpt på mig några paket tuggummi med tatueringar till att muta med så om 5 dagar har vi nog en lite kille med full sleeves.

Jag blir däremot riktigt imponerad över hur Ludvig hanterar det här med öroninflammation, jag hade det sist för ca 2 år sedan nu och var knappast så lugn och glad som han är. Hade nog aldrig ens märkt det om inte det gått hål på en trumhinna. Han har inte visat på något sätt att han haft ont i öronen. Han är tålig vår lilla kille.

Kommentarer
Skrivet av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Ja har allt på Auto det har ja alltid , fast utan blixt .. Men de senaste ggr ja fotat tkr ja de blir suddigt fast ja haft bra dags ljus å då brukar de gå utmärkt att fota utan blixt ?

2012-03-15 kl. 15:47:45
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0