Hemma själv.

Jag ha varit så otroligt trött på senaste, Ludvig har inte sovit bra på riktigt lång tid. Han sover länge på helgerna när vi kan sova ut, oftast till 9. Inte så konstigt med tanke på att vi inte får han att sova förrän vid 23 om kvällarna (även vardagar). Det tär nog ganska mycket på mig när jag jobbar heltid, har mycket att tänka på och jag aldrig får en stund att bara sitta i soffan och koppla av på riktigt, det vill säga att inte ha en 2-åring som springer runt och härjar. Han är världens finaste men ibland behöver man en kort stund själva också innan man ska sova. Ikväll är jag ensam i lägenheten och det har varit såå skönt. Karln är hos en kompis och jag ringde mina föräldrar direkt när jag fick höra om planerna, så Ludvig sover hos dem ikväll.

Hittills har jag tryckt i mig, ohälsosamt mycket pasta med grädde och ost, 2 påsar djungelvrål och en halv burk oliver. Vet inte alls varför jag tvingar fram någon sorts extrem paltkoma. Jag har sett 2 filmer i sträck och nu ska jag lägga mig och stirra på en svart tv och lyssna på radio en stund. Ibland är det härligt att få vara helt ensam och ladda batterierna lite.

Kommentarer
Skrivet av: Alfva - i preggoland!

Sömnproblemen känns tyvärr igen alldeles för väl. Och den där lilla stunden själv på kvällarna hade varit välbehövlig för att slippa sitta uppe halva natten för att kompensera (jag har jobbat ikapp på kvällar och det fungerar ju INTE när liten varit vaken).

Men men, inget mer jobb nu - så jag får ta och sova. Fast jag hoppas ändå det ordnar upp sig snart, för det är tröttsamt för alla inblandade.

2012-01-15 kl. 13:53:27
URL: http://alfvan.wordpress.com
Skrivet av: Therese

sv.

men hahaha! vad roligt! var den han som sitter i den låga bilen på cruisingen eller? :)

2012-01-15 kl. 15:14:45
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0