Svamptider.


Jag och mor min har varit i skogen några gånger på senaste och har hittat ett fåtal gula kantareller men desto mer trattkantareller. Visserligen har jag inget emot trattisar, de är utmärkta att torka för att sedan använda en näve lite då och då i pastan eller på mackan.

Nu var däremot lillebror i skogen för att plocka lingon, mamma förklarade att det faktiskt är svamp man ska leta, helst gula. Gissa om hon blev förvånad när han kom hem med en kasse full av skogens guld och frågade "var det såna här du menade?". Haha, föga förvånande att den där turkillen som alltid vinner på lotto går och snubblar över massa kantareller.

Kommentarer
Skrivet av: Malin Inspiration & design

Emma; Vad snäll du är, tack så hemskt mycket! :) Vad härligt att du har inspirerats till dekorplastpyssel. Perfekt om man vill förändra med färg utan att göra det permanent. :) Det var skönt att höra att du tycker att det funkar okej att läsa bloggen via mobilen och att du inte tycker att jag har för mycket bilder.



Ha en fortsatt trevlig kväll! /Malin

2011-09-19 kl. 20:04:38

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0