♥ Lasse söker nytt hem.



Jaha, då har jag fått det på svart och vitt då.. Jag har en "kraftig allergi" mot katter så vi kan inte ha kvar Lasse. Jag har haft detta på känn i säkert ett år och inte velat gå och göra ett allergitest eftersom jag alltid velat haft katt och Lasse är en så urmysig katt. Han har haft det jobbigt med många flyttar och tanken var att flytten till oss skulle vara den sista.

Jag skulle mer än gärna ta tabletter eller operera bort allergin, men det förstnämnda skulle inte fungera och det andra är tyvärr inte fullt möjligt idag.

Nu försöker vi alltså att hitta ett hem till Lasse där han ska bo resten av sitt liv. Idealet är att han får bo med ett äldre pensionerat par som har massor av tid och kärlek att ge vår mycket tillgivna och snälla katt. Han är visserligen van vid barn men jag tror att han skulle uppskatta att få lite lugn och ro utan barn eller andra djur som stör hans lugna personlighet. Han har bott i lägenhet hela sitt liv och trivs bra med att vara inomhus, han sitter gärna i föstret eller på balkongen men går inte gärna ut själv.

Någon som vet med sig att det finns ett hem där Lasse skulle passa? Hör hemskt gärna av er!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0