Jag vet inte om jag har otur eller om jag är klantig.

Vilken dag.
Det blev ändringar i schemat så jag skulle åka och hämta Ludvig på dagis. Jag slutade 17.00 och bussen hemåt går 17.15, lite småstressad men ändå i god tid sätter jag mig på bussen och inväntar att den ska åka. Kollar på klockan ett antal gånger och ser fram emot att hämta Ludvig och komma hem. Vågar inte använda mobilen så mycket då jag har väldigt dåligt med batteri. Äntligen börjar bussen åka...åt fel håll? Springer fram och frågar vilken buss jag är på. Självklart har jag lyckas kliva på fel buss!

Missar såklart min buss och får lite smått panik då jag vet att nästa buss åker samtidigt som dagis stänger. Ringer dagis och får inget svar. Jäklar vad dåligt samvete jag fick, gick till Camillas man som jobbar i stan som ringde henne för att kolla om hon hämtat grabbarna än. Det hade hon och när hon åkte vad Ludvig ensam kvar. Stressar tillbaka till bussnavet och kliver på rätt buss när den kommer. Går fram en extra gång till busschauffören och dubbelkollar så att det verkligen är rätt buss jag satt mig på den här gången. Jodå.

Får tillslut tag på dagis som skrattar och säger att det inte är några problem. Puh.

Tillsut har jag hämtat Ludvig och kan skynda mig tillbaka upp mot bussen, Efter någon minut kommer bussen, jag gör mig redo med busskortet och tar ett steg fram. Förväntar mig att bussen ska sakta in men den dundrar bara förbi, varken fullsatt eller tom. Ludvig tar allt personligt nuförtiden och blir förtvivlad över att bussen som vi skulle åka, bara for förbi.

Där går droppen
och en arg Emma hittar ett nummer till kundservice i turlistan, gör ett försök att ringa även om jag förväntar mig att de ska ha stängt eller att telefonen ska dö innan jag kommit fram. Otroligt nog kommer jag fram, förklarar lite snabbt att jag haft en dålig dag och att det här blev droppen, kvinnan är trevlig och förstår. Hon ska föra det vidare så att man kan kontakta busschauffören och få en förklaring till varför han åkte förbi och att hon ska kontakta chauffören på nästa buss och förklara att jag inte ska behöva betala för den resan om övergångstiden är slut.

30 min senare kommer en ny buss och Ludvig blir glad igen. Väl utanför porten så inser jag att nyckeln måste ligga kvar i vagen som är i bilen på karlns jobb. Rotar igenom väskan en extra gång och konstaterar att vi inte kommer att komma in ikväll. Går mot svärföräldrarna och möter då svärfar som lånar ut sin fina Toyota till mig så att jag kan åka och hämta nycklarna medan de stoppar i Ludd lite middag.

Efter många om och men kom vi tillslut hem, ganska precis 2 timmar senare än beräknat.

Nu börjar äntligen min helg och oj vad jag har längtat efter den!





Kommentarer
Skrivet av: H.

Haha!! Guu va drygt, lite tur i oturen att du träffade pappa. Trevlig helg när jag ska "jobba". :)

2011-07-15 kl. 00:06:54
URL: http://minfarfar.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0