Brownie.


Fina morfars första kamera, den köpte han för egna pengar 1946 och nog har den använts flitigt.

I helgen var vi ut till min mormor och morfar på besök, det var lika mysigt som alltid. Jag trivs verkligen där ute, speciellt mot våren och sommaren. Är det soligt ute men det är kallt och vinter så trivs jag visserligen minst lika bra. Det är så lugnt och vackert där ute.

Vi pratade bland annat lite om gamla fotografier från några album som jag lånat hem tidigare och haft för avsikt att scanna in lite fotografier ur. Då kom morfar på att han skulle leta reda på sin gamla kamera som nästan alla bilder är tagna med. Tillslut hittade han kameran ute i snickarboden, i ett skåp på en hylla i rummet där det styckas älg hittade han tillslut kameran.

Jag är dökär i den, det är den finaste av mina kameror och det är så kul att tänka på alla utflykter och skidturer som den här kameran fått följa med på. När vi kom hem tog jag tag i att scanna in lite bilder och idag tänkte jag skriva ut några och sätta upp.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0