JUL

Hur gör man på jul egentligen? Förra julen delade vi upp oss under kvällen och det vill jag absolut inte göra ett enda år till.

Ska jag var självisk så vill jag såklart att vi är hos mina föräldrar, helst av allt med mormor och morfar där också. Hur trist det än känns att erkänna så börjar mina morföräldrar bli gamla och trötta.

Sen vill såklart Ai's familj att vi ska vara där, Thao är fortfarande barn och det är ju dem julen är till för.

I år jobbar jag nyårsafton, det känns riktigt hårt att inte få pussa mina pojkar på 12-slaget, att istället bli uppringd av fyllon som ska ha nummer till bekanta som de inte pratat med på ett år. Det är då den själviska delen i mig säger att en högtid ska jag minsann ha. Sen blir nyår som det blir och inte långt efter är det dags att fira det Vietnamesiska nyåret och det görs naturligtvis inte hos mina föräldrar.

Vissa stunder känner jag mig enormt självisk och andra känner jag att jag har rätt att vara lite självisk i år.

Kommentarer
Skrivet av: Fröken M

jul känns som en ständig kompromiss när man sits mellan två familjer utan att någon blir riktigt nöjd :( Hoppas det löser sig till det bästa ! kram

2010-12-05 kl. 20:12:18
URL: http://frokenmela.se
Skrivet av: SVENSKK - Mamma till Jamie

Sedan jag blev tillsammans med karln min har vi valt att ha fira hos varandras föräldrar varannat år.. Förra året firade vi i Sthlm hos min pappa och hans familj. I år blir det julmorgon hos min mamma och hennes sambo sedan på eftermiddagen så firar vi självaste julen hos karlns föräldrar. Nästa år blir det Sthlm igen. Så ja.. börja ha varannat! Perfekt tycker jag!

2010-12-05 kl. 22:38:12
URL: http://svenskk.se/
Skrivet av: Anne

Du vet vad jag tycker iaf. Firar han nyår där och ni firar typ 100 olika högtider hos dom under året. Är julen din dag att bestämma tycker jag. Det kallar jag en kompromiss. Det är trots allt Ludds dag för er det är han som ska gå i första hand.

2010-12-06 kl. 12:04:52
Skrivet av: thao

vi har bara 3 högtider inte 100

2010-12-10 kl. 15:04:14

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0