En dag som inte kommer ofta.

Idag är en sån där dag som händer så många gånger om åter att man kan räkna dem på en hand men ändå få fingrar över.

Jag stänger av väckarlarmet på klockan redan innan jag somnar på kvällen så det jag väcks av på morgonen är Ludvig som sätter sig på mig och ropar "Vaaaakkaaaa maaaammaaa..!!". Efter att han gjort samma sak med pappan några gånger så ger vi upp och lyder honom. Äter en lugn och mysig frukost, jag gör matlåda till pappan och när den lilla är klar för dagis så tar han och pappan ryggsäcken och går. Själv stänger jag dörren efter dem och tittar mig runt, nu har jag en hel dag för mig själv framför mig!

Jag har stora planer, solen skiner så jag sätter mig nog på (den inglasade) balkongen och njuter av solen, målar om något, gör hemgjord ricottafylld ravioli, snackar strunt på skype, kanske planerar in någon vårresa till london och bara njuter av min ensamma dag!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0