Spenatsoppa.



Under julen har jag sett många recept på grönkål, det fick mig att minnas grönkålssoppan som mamma och min mormor brukade göra när jag var liten. Mormor och morfar odlade massor av grönkål och jag åt det ofta och gärna. Helst med vitpepparkvarnen brevid mig så jag kunde dra några varv extra lite då och då.

Tänkte köpa grönkål under julen men jag har inte sett till någon, igår var vi och kollade igen men hittade ingen grönkål så det fick bli det näst bästa, spenat. Blev riktigt gott det med, knaperstekte massa kallrökt skinka och varsitt ägg till också. Lyxade till det med en riktig finvariant på Fanta också. Bättre kan det nog inte bli!

Kommentarer
Skrivet av: Angelica

Jag älskar den drickan från bolaget!


Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0