Ägg och spenat.



Jag älskar gröna grönsaker som spenat, broccoli, sparris osv. Spenatsoppa/grönkålssoppa är så billigt gott och nyttigt, skulle kunna äta det varje dag men någon gång i veckan får nog räcka. Brukar köpa på mig mycket lufttorkad skinka i bit när det är billigt också, det passar perfekt att skära tärningar av och knapersteka så att man får lite tuggmotstånd och sälta i enkla soppor.

Har varit sjuk en del på senaste och riktigt känt av att kroppen är tröttare än normalt även när jag är frisk.  Tänkte att det kan vara bra att kurera sig med mycket vitaminer och järn. Järnbrist har jag nästan alltid men jag tar inga speciella tillskott för det utan försöker tänka på att äta järnrik mat, gärna med något c-vitaminrikt till för att hjälpa kroppen att ta upp järnet. På senaste har jag inte riktigt tänkt på det men nu ska jag bli bättre igen.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0