Mat.



Jag älskar mat och det går alltid som bäst när jag inte följer recept. Jag gillar känslan när man har lyckats slänga ihop en riktigt god lunch efter att ha stått och suckat ett tag stirrandes in i kylkåpet. De flesta av bilderna här är såna luncher.

Häromdagen provade vi på kammusslor, riktigt gott faktiskt. Jag var nervös för att steka dem (med tanke på priset!) men det gick utmärkt, karamelliserade på ena sidan och inte ett dugg sega. Inte alls fiskiga i smaken som jag hade föreställt mig, de var mer, söta, som milda räkor? Perfekta med bacon till också. Ludvig kollade förvånat på oss och utbrast "gooott!" och slukade sin mussla. Haha, skönt att han inte är speciellt kräsen när det kommer till mat.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0