Plommonkärnor i lillmagen.



Igår när vi kom hem från dagis så hann Ludvig in i köket och sno ett plommon ur fruktskålen innan jag hunnit reagera. Självklart slukade han det så snabbt han kunde, jag hann bara se sista biten försvinna in i munnen. Ingen kärna i munnen, i handen eller på golvet.. Jag blev lite orolig och ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att det inte bör vara något problem. Får han ont i magen ska vi höra av oss, annars kommer den nog ut av sig själv.

Senare på kvällen ringde hon jag pratat med tillbaka för att kolla hur han mått under kvällen. De är så trevliga och hjälpsamma, betydligt bättre än vårat BVC. Visserligen har vi bytt BVC nu och vi har bara varit dit en gång så de nya kan jag inte säga något ont om.

Lite pinsamt var det att erkänna för henne att han faktiskt fått tag i ett till senare trots att vi flyttat dem. Nu går han alltså omkring med två plommonkärnor i magen, vi har sagt till dagis att hålla lite koll på honom också.

Kommentarer
Skrivet av: Anna

Nu ska du få höra något läskigt! Jag tyckte att jag såg dig på nån bild här på bloggen, och kände igen dig. Vet du vad, vi är född nästan samtidigt och våra mammor låg samtidigt på bb :) mamma har bekräftat det precis! hehe :)

2010-09-16 kl. 13:20:02
URL: http://annasara.net
Skrivet av: Fröken M

Ingen fara !! Jag såg det direkt igår och bytte kod. På förmiddagen idag var det tack och lov några snälla bloggläsare som hjälpte mig så nu är nästan allt i sin ordning igen, men tack för hjälpen :)



Va söt han är med allt kladd runt munnen. Jag gissar att det var nåt smaskigt han fick att äta, å hoppas kärnorna kommer ut snart så du slipper oroa dig !

2010-09-16 kl. 13:33:59
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Skrivet av: Catrin

vilken söting!

2010-09-17 kl. 21:29:46
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0